loading...
اموزشی
مبتکران بازدید : 102 پنجشنبه 04 دی 1399 نظرات (0)

 

d3885b003c725f07b6f1a434dfe4dbbe

استرس

مهم نیست در محل کارتان یا روابط شخصی‌تان یا سایر مشکلاتی که در روز با آن مواجه هستید چقدر دچار استرس می‌شوید، همه‌ این‌ها با خواندن یک داستان فوق‌العاده از ذهن‌تان خارج می‌شود.

یک رمان زیبا می‌تواند شما را به دنیایی دیگر ببرد و یک مقاله جذاب می‌تواند حواس شما را پرت کرده و تنش‌ها و استرس را از شما دور کند.

دانش

a813c72bba7e23ba0dc5c67baa803e30

هر آنچه که می‌خوانید مغز شما را با اطلاعات جدیدی پر می‌کند و هیچ‌گاه نمی‌دانید چه زمانی به کارتان خواهد آمد، اما هرچه بیشتر مطالعه داشته باشید آمادگی بهتری برای مقابله با چالش‌های پیش رویتان خواهید داشت.

افزایش دایره لغات

هرچه بیشتر مطالعه کنید کلمات بیشتری یاد می‌گیرید و دایره واژگانی شما گسترده‌تر می‌شود.  خوب صحبت کردن و با دانش حرف زدن در هر حرفه‌ای، به افزایش اعتماد به نفس شما  و بهتر جلوه کردن شخصیت‌تان کمک بزرگی می‌کند.

کتاب خواندن، حتی می‌تواند به جایگاه شغلی شما کمک کندبرای مثال کسانی که بهخوبی مطالعه می‌کنند، خوب صحبت می‌کنند، اطلاعات زیادی در مورد موضوعات مختلف دارند و …  بیشتر از کسانی که دانش لغوی کوچک‌ و دانش ادبی کمی دارند، در کار خود موفق هستند.

بهبود حافظه

cae2117e5e90d19b152a65ecd73c4b3d

هنگامی که کتابی می‌خوانید باید ترتیب کاراکترها، پیشینه‌، آرزوها و جاه طلبی آنها، تاریخچه و نکات دقیق و ظریفی که از داستان‌های مختلف راه‌شان را به داستان اصلی باز می‌کنند، به خاطر بسپارید. مغز دارای قابلیت فوق‌العاده‌ای است که هر چیز جدیدی که به خاطر می‌سپارید،  یک سیناپس (محل تماس دو عصب) جدید برای آن می‌سازد، موضوعات قبلی را تثبیت کرده و به حافظه کوتاه مدت شما کمک می‌کند.

توانایی تحلیل کردن قوی‌تر

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که یک رمان معمایی فوق‌العاده را پیش از آنکه  به اتمام برسانید، حل کنید؟ اگر جواب‌تان مثبت است پس شما توانسته‌اید با نکته‌برداری از تمامی وقایع رخ داده و دسته‌بندی آنها، تفکر انتقادی و تحلیلی خود را به کار ببرید.

همین توانایی برای تجزیه و تحلیل  زمانی مفید است که داستان به درستی اجرا شود و بخواهید کارهایی همچون انتقاد از طرح، بررسی این موضوع که آیا این یک بخش از متن به خوبی نوشته شده است یا خیر، بررسی شخصیت ها و یا بررسی صریح و روان بودن اجرای داستان و غیره پرداخته شود. اگر فرصتی برای بحث در مورد کتاب با دیگران داشته باشید می‌توانید به همان اندازه که وقت خود را صرف مطالعه و فهم جنبه های مختلف کتاب کرده‌اید، نظرات و افکار خود را بطور واضح با او بیان کنید.

بهبود تمرکز و توجه

3ce743bddc6fee4cbb7c530c1a9f9cf4

در دنیای اینترنتی دیوانه‌وار امروز، توجه‌مان به‌طور همزمان به میلیون‌ها جهت مختلف جلب می‌شود. یک فرد معمولی در بازه زمانی ۵ دقیقه‌ای زمان خود را بین کار کردن، چک کردن ایمیل، چت کردن با عده‌ای از افراد، خواندن مطالب توییتر و سایر شبکه‌های اجتماعی و ارتباط با همکارانش تقسیم می‌کند. این نوع از رفتارها سطوح استرس را افزایش و بازدهی را کاهش می‌دهد.

وقتی کتابی می‌خوانید تمام توجه شما روی داستان متمرکز می‌شود و حواس‌تان از دنیای اطراف پرت می‌شود. سعی کنید قبل از کار (مدت زمانی‌که در مترو یا وسایل نقلیه عمومی هستید تا به محل کارتان برسید) حداقل ۱۵ الی ۲۰ دقیقه مطالعه کنید، قطعا از تأثیر آن روی افزایش تمرکزتان در کار روزانه شگفت‌زده خواهید شد.

توانایی بهتر در نوشتن

با مطالعه بیشتر می‌توانید دایره لغات خود را افزایش دهید، با سبک نوشتاری نویسنده‌های گوناگون آشنا شوید، از فنون نوشتاری آنها بهره ببرید و مهارت‌های نوشتاری خود را بهبود بخشید.

آرامش خاطر

5d487c0f8aefd2191a6e62c84610d9d5

علاوه بر اینکه خواندن کتاب به تمدد اعصاب شما کمک می‌کند، این امکان وجود دارد موضوعی که می‌خوانید باعث آرامش درونی شما شودخواندن متون معنوی می‌تواند فشار خون را کاهش داده و احساس آرامش زیادی به همراه داشته باشد. خواندن کتاب‌های خوددرمانی به افرادی که از اختلالات روانی و بیماری‌های روانی خفیف رنج می‌برند ، بسیار کمک می‌کند.

کتاب یک سرگرمی رایگان

اگرچه بسیاری از ما کتاب‌خوان هستیم، اما بعضی از کتاب‌ها قیمت بالایی دارند. به جای هزینه بسیار زیاد می‌توانید به کتابخانه مراجعه کنید و از مجموعه کتاب‌های بی‌شمار آنجا به صورت رایگان بهره ببرید. کتابخانه‌ها در هر موضوعی که تصور کنید کتاب دارند و از آنجا که به‌طور مداوم کتاب‌های جدیدی می‌گیرند، پس می‌توانید امیدوار باشید کتاب‌های مورد علاقه‌تان را در آنجا پیدا کنید.

اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که کتابخانه ندارد یا نمی‌توانید به کتابخانه مراجعه کنید، از کتاب‌های الکترونیکی استفاده کنید. منابع آنلاین بسیار زیادی وجود دارد که می‌توانید نسخه‌ الکترونیکی کتاب‌ها را تهیه کنید.

برای هر فردی در روی کره‌ زمین یک ژانر مناسب و مطابق با سلیقه‌اش وجود دارد. سعی کنید با خواندن کتاب‌های متعدد ژانر مورد علاقه خود را پیدا کنید، مدتی از کامپیوتر و فضای مجازی فاصله بگیرید و خود را در دنیای هیجان‌انگیز کتاب غرق کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 62
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 18
  • بازدید امروز : 28
  • باردید دیروز : 26
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 8
  • بازدید هفته : 148
  • بازدید ماه : 396
  • بازدید سال : 2,088
  • بازدید کلی : 10,798