loading...
اموزشی
مبتکران بازدید : 21 شنبه 15 آذر 1399 نظرات (0)

به کرات از داوطلبان کنکور شنیده ایم که به دلیل ترس از شکست در کنکور و افسردگی، دچار استرس شده و از تلاش دوباره باز مانده اند. وقتی علت را جویا می شویم می گویند که پارسال شرکت کردم و قبول نشدم، اگر امسال هم این اتفاق بیافتد، چه می شود؟

آن ها باید به این باور برسند که با توجه به مطالعات پیشین و فهمیدن خطاهای طول مسیر، اکنون شرایط برای تلاش مجدد مناسب است. ولی متاسفانه اکثرا خودشان و صحبت های مشاور در زمینه روانشناسی شکست در کنکور را باور ندارند و یا همراه با ساعات مطالعه مطلوب، این نگرانی و عدم خود باوری را به دوش می کشند. این افراد با مسائل جزئی همچون کسب رتبه ضعیف در آزمون های آزمایشی و یا درصد پایین در یک درس، اعتماد به نفس خود را شدیدا از دست می دهند و دچار ترس از شکست در کنکور می شوند. باید باور کنید که شما می توانید شرایط را تغییر دهید حتی اگر به ظاهر غیرممکن باشد.

مبتکران بازدید : 77 چهارشنبه 12 آذر 1399 نظرات (0)

چگونه سر جلسه کنکور وقت کم نیاریم ؟!

⛔️ بهتر است، ترتیب سوالات دفترچه های آزمون را رعایت کنید. اما اگر فکر می کنید ترتیب دیگری برای شما بهتری است حداقل آن را در پنج آزمون آزمایشی امتحان کنید.

✳️نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که چینش دروس در دفترچه آزمون سراسری اتفاقی نیست به طور مثال در دفترچه عمومی دروس زبان عربی و زبان انگلیسی به عنوان درس دوم و چهارم برگزیده شده اند. چرا که انتقال بی درنگ از یک زبان خارجی به زبان خارجی دیگر کار دشواری است و اگر این دو بخواهید به این دو درس به صورت پی در پی جواب دهید، سطح عملکرد شما کاهش پیدا خواهد کرد.

مبتکران بازدید : 25 یکشنبه 09 آذر 1399 نظرات (0)


هدف رشته علوم سیاسی تربیت سیاست شناسائی است که بتوانند راهکارهای مناسبی ارائه بدهند تا منافع متضاد یک جمع که در چارچوبی به نام کشور زندگی می کنند، با یکدیگر تلفیق داده شده و در نتیجه چرخ مملکت بخوبی به گردش درآید .

مبتکران بازدید : 25 یکشنبه 09 آذر 1399 نظرات (0)

معرفی رشته روابط عمومی می تواند برای خیلی از افراد مفید باشد چرا که نام این رشته در بین رشته های معروف کنکور انسانی گم شده است .

در واقع روابط عمومی مجموعه کارهایی می باشد که به صورت از قبل برنامه ریزی شده است و افراد و سازمان ها در تلاشند به واسطه آن با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. روابط عمومی بخشی از مدیریت یک سازمان و یا اداره می باشد و اگر مدیریت آن را انجام ندهد یک کارشناس روابط عمومی زیر نظر مدیریت نقش مغز متفکر و زبان گویای سازمان را برعهده می گیرد.

در زندگی حال حاضر ، تعداد زیادی از کارشناسان روابط عمومی در شرکت های تجاری و صنعتی ، سازمان های دولتی و خصوصی ، انجمن های تخصصی و به طور کلی در همه بخش های اجتماعی ، اقتصادی ، سیاسی ، فرهنگی و علمی جامعه مشغول به فعالیت می باشند.

هدف ما در این مطلب ضمن معرفی رشته روابط عمومی ، ارائه اطلاعاتی از میزان ظرفیت این رشته در دانشگاه های مختلف ، تعداد واحد دانشگاهی این رشته و همینطور بازار کار و آینده شغلی و شرایط ادامه تحصیل آن می باشد.

مبتکران بازدید : 24 یکشنبه 09 آذر 1399 نظرات (0)

هر آنچه نیاز دارید در مورد تعیین هدف بدانید

تعیین هدف

آیا می خواهید بدانید که چگونه باید اهداف خود را تعیین کنید ؟ چگونه می توانید به بزرگترین خواسته های خود دست پیدا کنید ؟ تعیین اهداف بسیار مهم هستند اما اگر در این هدف گذاری دچار مشکل هستید، احتمالاً از تلاش کردن دست کشیده اید و گاهی اوقات دچار شک و تردید می شوید. زمانی که مسیر رسیدن به چیزی را طی می کنید، در واقع در همان مسیر هدف هستید اما خودتان از آن خبر ندارید. مثلا اگر هدف شما لاغری می باشد، چگونه باید بفهمید که چه زمانی به این هدف دست پیدا می کنید. مثلاً با 5 کیلو کاهش وزن به هدف خود می رسید یا نه. اگر یک مقصد و هدف مشخص نداشته باشید، هرگز نمی توانید به آن دست یابید.

مبتکران بازدید : 27 یکشنبه 09 آذر 1399 نظرات (0)

روش خلاصه نویسی برای کنکور

 روش خلاصه نویسی برای کنکور

یکی از راه های بسیار موثر در زمان مطالعه و درس خواندن برای به خاطر سپردن مطالب و یادگیری بهتر، یادداشت برداری و خلاصه نویسی از مطالب است. بدون یادداشت برداری مطالبی که می خوانیم را زودتر از یاد می بریم. البته یادداشت برداری برای ما کارکردهای دیگری هم دارد. مثلا به ما کمک می کند تا مطالبی را که یاد گرفته ایم دسته بندی و سامان دهی کنیم. اگر مطالبی که خوانده ایم شامل تصویر یا نمودار باشد، با استفاده از روش خلاصه نویسی می توانیم نکاتی که در آن تصویر یا نمودار وجود دارد را برای خودمان بنویسیم و داشته باشیم. نوشتن خلاصه اطلاعاتی که در کلاس و کتاب ها مطرح می شوند، مرور دروس را برای ما راحت تر می کند. یادداشت برداری اگر به درستی انجام شود می تواند میزان یادگیری ما را بیشتر کند. اما در یادداشت برداری هم نکاتی وجود دارد که می تواند به ما برای انجام درست این کار کمک کند. پس در ادامه نکاتی را درباره این دو تکنیک مهم کنکور به شما خواهیم آموخت. تا پایان با ما همراه باشید.

موقع یادداشت برداری حواسمون باشه ...

  1. یکی از مواردی که به ما در یادداشت برداری کمک می کند، این است که بدانیم چه زمانی برای این کار مناسب است. بهترین زمان برای یادداشت برداری از مطالب، در حین مطالعه است. زیرا در این زمان ذهن ما فرصت بیشتری برای جذب مطالب خواهد داشت و یادگیری ما در این حالت بیشتر خواهد بود.

  2. بهترین حالت در یادداشت برداری کنکور این است که یادداشت ها و خلاصه برداری های ما شامل کلمات کلیدی دروس باشند. یعنی ما باید در هر صفحه نکات اصلی را پیدا کنیم و بنویسیم. بهتر است در یادداشت برداری از نکات اصلی استفاده کنیم و از کلمات اضافه استفاده نکنیم.

  3. نام ها، تاریخ ها، مکان ها، اعداد و نقل قول ها در بعضی دروس جز قسمت های مهم هستند که می توانید در یادداشت برداری های خود آن ها را بنویسید.

  4. مهارت شنیداری خودتان را تقویت کنید تا بتوانید سر کلاس از مطالب مهم گفته شده یادداشت بردارید. ضعف در این مهارت باعث می شود که نکات کلیدی را متوجه نشوید یا نشنیده بگیرید.

  5. یادداشت برداری برای کنکور به چند روش انجام می شود، روشی را انتخاب کنید که با شما سازگار است و شما می توانید از آن نتیجه بهتری بگیرید.

  6. یادداشت های خود را مرور کنید و اگر در حین مرور نکات جدیدی داشتید، می توانید به آن اضافه کنید. نکات جدید به شما در به یاد آوردن مطالب درسی کمک خواهد کرد.

روش خلاصه نویسی برای کنکور

روش های یادداشت برداری برای کنکور

حاشیه نویسی: ساده ترین روش یادداشت برداری برای کنکور برای ما این است که در حاشیه صفحات کتاب درسی خودمان در زمان درس دادن معلم یا خواندن آن درس، نکات مهم را بنویسیم. بهتر است که سعی کنیم نوشته هایمان مرتب باشد تا موقع مرور کردن آن ها دچار دردسر نشویم. 

استفاده از جدول: کشیدن جدول هم می تواند یک روش از یادداشت برداری برای کنکور باشد. جدول ها باعث مرتب شدن مطالب ما می شوند. شما می توانید اطلاعات یا روش های مربوط به یک مبحث را وارد یک جدول کنید تا فهم آن مطالب در مرورهای بعدی وقت بسیار کمتری از شما بگیرد. مثلا برای یادگیری مبحث حرکت شناسی می توانید جدولی رسم کنید که ردیف های آن بیانگر نوع حرکت (بدون شتاب، شتاب ثابت، شتاب متغیر) باشد. ستون های جدول نیز می تواند معرف فرمول ها یا نمودارهای مکان, سرعت و شتاب این حرکت ها باشد. بنابراین هنگام مرور مبحث حرکت شناسی با نگاه سریع به این جدول اطلاعات مربوطه را به خاطر خواهید آورد.

دسته بندی کردن مطالب: یکی دیگر از روش های یادداشت برداری برای کنکور دسته بندی کردن مطالب است. برای این کار اول ما با دسته بندی های کلی تر شروع می کنیم و بعد کم کم تعداد دسته بندی های کوچک تر را در آن ها قرار می دهیم. این کار برای سازماندهی کردن مطالب درسی به ما کمک می کند و همچنین زمانی که می خواهیم مطالب را مرور کنیم، کار راحتی خواهیم داشت. با این که این روش، روش موثری است اما یک مشکل دارد و آن وقت گیر بودن این روش است. برای دسته بندی کردن مطالب می توانید از نمودار درختی استفاده کنید.

هایلایت کردن و علامت زدن: یکی از روش های ساده و رایج دیگر که معمولا اغلب دانش آموزان از آن استفاده می کنند، هایلایت کردن و علامت گذاشتن مطالب مهم است. با این کار ما در هنگام خواندن مطالب می توانیم به راحتی متوجه مطالب مهم شویم.     

خلاصه نویسی                                                                                     

خلاصه نویسی هم مانند یادداشت برداری یکی از روش های کارآمد برای کنکور و مطالعه است که می تواند در به خاطر سپردن مطالب، یادگیری و تمرکز بهتر در هنگام مطالعه، صرفه جویی در زمان مطالعه و داشتن جزوات کم حجم به ما کمک کند.

مبتکران بازدید : 80 پنجشنبه 06 آذر 1399 نظرات (0)

معرفی رشته مهندسي مواد



 

 

 

معرفی رشته مهندسي مواد

 

 

دیباچه: رشته‌ مهندسی‌ مواد در مقطع‌ کارشناسی‌ دارای‌ دو شاخه‌ متالورژی و سرامیک‌ است‌.

 

 

شاخه متالورژی:

 

تصور کنید که در حال رانندگی در یکی از بزرگراه‌ها هستید که ناگهان کامیونی با خودروی شما برخورد می‌کند و خسارت سنگینی بر آن وارد می‌سازد. چنین برخوردی در حال حاضر علاوه بر صرف هزینه‌ای قابل توجه و نیاز به زمانی نسبتاً طولانی برای تعمیر، از ارزش خودروی شما خواهد کاست اما اگر بدنه خودرو به طور کامل از جنس آلیاژ "Tini" ساخته شده باشد، حداقل برای صافکاری مشکلی نخواهید داشت چون کافی است که بدنه خودرو را تا حد معینی حرارت بدهید تا بدنه تصادفی به سرعت تغییر شکل یابد و شکل اولیه خود را پیدا کند. البته در حال حاضر این یک خیال پردازی علمی است، اما با پیشرفت روز افزون علم متالورژی به زودی موانع تکنولوژیکی در راه تولید و کاربرد این آلیاژها برطرف می‌شود و مقدار زیادی از این مواد در شکل‌های گوناگون تولید خواهد شد.متالورژی به عنوان یک علم، دانش نسبتاً جوانی است که تنها صد سال از عمر آن می‌گذرد و با کشف روش‌های جدید استخراج و تصفیه فلزات، شناسایی مشخصات ساختاری و فیزیکی مواد، فنون جدید شکل دادن و تولید فلزات، متولد شده است. علمی که به دو بخش کلی متالورژی استخراجی و صنعتی تقسیم می‌شود که البته هر دو بخش مذکور در دانشگاه‌های کشور ما نیز به عنوان دو گرایش از رشته مهندس مواد شاخه متالورژی ارائه می‌گردد.

 

مبتکران بازدید : 135 چهارشنبه 05 آذر 1399 نظرات (0)

رشته ی هوشبری از زیرشاخه های رشته های پیراپزشکی است که در چند سال اخیر در مقطع کاردانی ارائه می شد اما در حال حاضر امکان تحصیل در این رشته در مقطع کارشناسی پیوسته در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور  برای دانشجویان فراهم است. نحوه پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی در رشته هوشبری از طریق آزمون سراسری و به صورت متمرکز می باشد.دانشجویان در طول دوره تحصیل در رشته هوشبری واحد های تئوری ، عملی و کارآموزی در محیط های درمانی را می گذرانند.این رشته یک تیم درمانی را تکمیل می کند و عملیات بهبود بیمار در اتاق عمل را تسریع می کند و در واقع هدف از این رشته این است که فارغ التحصیلان این رشته بتوانند به عنوان دستیار در کنار متخصصان بیهوشی در اتاق عمل انجام وظیفه نمایند.همچنین فارغ التحصیلان این رشته توانایی شناسایی دستگاه هایی چون اندازه گیری گاز های موجود در خون افراد و همچنین تنظیم آن ها ،کاربرد دستگاه های بیهوشی و نحوه استفاده از آن و نیز استریل کردن این دستگاه ها را نیز به خوبی آموزش می بینند.

دانشجویان در طول دوره تحصیل در رشته هوشبری با تجهیزات و وسایل مورد استفاده در مراقبت از بیمار بیهوش در اعمال جراحی عمومی، تخصصی و همچنین بخش های مراقبت های ویژه و اورژانس ها آشنا می شوند و نحوه مراقبت از بیماران در مراحل مختلف بیهوشی را به صورت نظری و عملی آموزش می بینند.رشته هوشبری در مقطع کارشناسی شامل 130 واحد درسی می باشد که 22 واحد آن مربوط به دروس عمومی،92 واحددروس پایه ، اختصاصی و کارآموزی و 16 واحد هم مربوط به کار آموزی در عرصه 16 واحد می باشد.ضمن اینکه فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی می توانند در مقطع کارشناسی ارشد در رشته هایی از جمله آناتومی ،فیزیولوژی ، پرستاری و دیگر زیرشاخه های علوم پزشکی ادامه تحصیل دهند.فارغ التحصیلان رشته هوشبری می توانند در تمامی مقاطع تحصیلی در مراکز درمانی به فعالیت بپردازند.

 
 
 
مبتکران بازدید : 2087 دوشنبه 03 آذر 1399 نظرات (0)

معرفی رشته گرافیک

گرافیک هنری است که توانسته بسیاری از هنرها را به خدمت گرفته و اصیل ترین وظیفه خود را که انتقال پیام است به خوبی به انجام رساند. گرافیک مترادف هنر ترسیمی، تصویرسازی، نمودار یا طرح همراه با موضوعات چاپی می باشد. گرافیک در دو مفهوم قدیم (سنتی) و جدید(نوین) متمایز میگردد که در مرز بین این دو پدیده چاپ قرار دارد.
مبتکران بازدید : 66 دوشنبه 03 آذر 1399 نظرات (0)

پشتکار و ثبات‌قدم از مشخصه‌های اصلی و مشترک افراد سخت‌ کوش است. گرچه این صفات ذاتا در بعضی افراد بارزتر است ولی سخت کوشی صفتی اکتسابی است و فقط از طریق تلاش و صرف وقت است که شخص می‌تواند از قدرت‌ خود به طور کامل بهره ببرد. افکار کارمندان سخت‌ کوش با خوش‌بینی، اعتماد به‌ نفس و اراده قوی تلفیق شده است. در این مقاله با روش‌هایی آشنا می‌شوید که با به‌کارگیری آنها می‌توانید در محل کار خود جزو کارمندان سخت‌ کوش باشید.

تعداد صفحات : 7

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 62
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 23
  • بازدید امروز : 32
  • باردید دیروز : 43
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 195
  • بازدید ماه : 443
  • بازدید سال : 2,135
  • بازدید کلی : 10,845