loading...
اموزشی
مبتکران بازدید : 93 یکشنبه 02 آذر 1399 نظرات (0)

در این مطلب به رشته مهندسی فناوری اطلاعات پرداخته‌ایم و سعی کرده‌ایم تناسب آن با روحیات افراد، دروسی که برای موفقیت در این رشته مهندسی باید در آن‌ها پایه‌ای قوی‌تر داشت، گرایش‌های آن، بازار کار و سایر موارد مرتبط را مورد بررسی قرار دهیم.

مبتکران بازدید : 86 شنبه 01 آذر 1399 نظرات (0)

برای آشنایی با رشته فیزیوتراپی ، بازارکار آن در ایران و دنیا و آشنایی با رتبه قبولی مورد نیاز برای پذیرفته شدن در رشته فیزیوتراپی این مطلب را دنبال کنید.

کلمه فیزیوتراپی از دو بخش تشکیل شده است فیزیو به مفهوم عوامل فیزیکی و تراپی به معنای درمان است.

فیزیوتراپی در واقع همان طب فیزیکی است و بر خلاف رشته های دیگر طب که از داروها و مواد شیمیایی برای درمان بیمار استفاده می کند، فیزیوتراپی با استفاده از سری عوامل و پدیده های فیزیکی درمان را انجام می دهد.

عواملی مانند نور، گرما، صوت ، سرما ، برق و… و همچنین عوامل مکانیکی مانند تکنیک ها و تمرینات بدنی و حرکات مختلف، افرادی که دچار ضعف بدنی و یا بیمارانی که به هر دلیل دچار صدمات متخلف شده اند را تحت درمان قرار می دهد.

در فیزیوتراپی از روش هایی که ذکر شد، در جهت کمک به درمان و بهبود یا بازگرداندن کار اعضای بدن و هدایت بیمار برای استفاده از توانائی‌های باقیمانده و بدست آمده برای جبران هرچه بیشتر ناتوانایی‌ها و محدودیت‌ها در حد امکان کوشش می‌نماید و هدف آن کمک به افراد بیمار یا معلول برای رسیدن به یک زندگی مستقل است.

شکستگیها و در رفتگی ها، گرفتگی و دردهای عضلانی، مشکلات فرسایش مفاصل مثل آرتروزو روماتیسم، از کارافتادن عضلات به دلیل بیماری های عصبی، و از کار افتادگی سالمندان از جمله مشکلاتی هستند که یک دانش آموخته فیزیوتراپی می تواند با دانشی که به دست آورده است به رفع یا بهبود آنها کمک کند.

این رشته یکی از زیر شاخه های رشته های توانبخشی است و توانبخشی مجموعه اقداماتی است که برای یک فرد معلول یا بیمار انجام می شود تا شخص بتواند از نظر جسمی – روانی – اجتماعی حداکثر توانایی و استقلال خویش را بدست آورد و زندگیش را به حد طبیعی نزدیک سازد.

فیزیوتراپی می تواند جهت توانبخشی و نجات بیماران به عنوان یکی از بازوهای توانمند تیم پزشکی وارد عمل شود و جامعه ما را از زمین گیر شدن و ناتوان شدن گروهی از جوانان و سالمندان که به دلیل تصادفات و حوادث ناگوار و کهولت سن مشکل پیدا می کنند رهایی بخشد.

مبتکران بازدید : 52 چهارشنبه 28 آبان 1399 نظرات (0)

بینایی ‌سنجی
بینایی سنجی یا اپتومتری (به انگلیسی: optometry) یک قسمت از معاینات کامل (چند قسمتی) چشم محسوب می‌شود و شامل اخذ پیشینه بینایی، «سنجش حدت بینایی،» ارزیابی ریفرکشن، ارزیابی دید دوچشمی، تطابق و حرکات چشمی، دید رنگ، غربالگری و ارزیابی داده ها می باشد به عبارت دیگر بینایی‌سنجی بررسی دید و ساختارهای مربوط به آن است برای کشف اختلالات بینایی و تجویز عدسی‌های مناسب یا دیگر وسایل کمک‌کننده به بینایی یا تمرین های چشمی برای جبران کاستی‌های دید.

 

بینایی سنجی علم مراقبت‌های بینایی است و آموزش دیدگان این رشته به عنوان پیشگامان مراقبت بهداشت چشم مسئولیت حفظ و سلامت بینایی را بر عهده دارند. سازمان بهداشت جهانی اپتومتری را مراقبین اولیه سلامت چشم می‌داند. به این معنا که یک بیمار چشم در آغاز باید توسط یک بینایی‌سنج (اپتومتریست) معاینه شود تا اگر دچار عیوب انکساری و اختلالات دید دو چشمی انحرافات عضلانی انکسار چشم و مواردی از این قبیل بود توسط اپتومتریست درمان گردد و در غیر این صورت به جراح چشم ارجاع داده می‌شود. معادل فارسی اپتومتری، بینایی سنجی است، در واقع ترجمه لغت به لغت اپتومتری می‌باشد و با توجه به گستردگی این رشته و شرح وظایف آن معادل دقیقی محسوب نمی‌شود.

 

مبتکران بازدید : 30 چهارشنبه 28 آبان 1399 نظرات (0)

ممکن است هر دانش‌آموزی در زمان مطالعه دچار خواب‌آلودگی شود. حال سوال اصلی این است که علت خواب‌آلودگی چیست و چگونه می‌توانیم آن را برطرف کنیم؟

 برخی از دلایل خواب‌آلودگی به شرح زیر است:

  • خواب ناکافی در روز قبل

  • کندخوانی

  • حالت فیزیکی نامناسب در هنگام مطالعه

  • ساعت مطالعه‌ی نامناسب

  • متناسب نبودن برنامه با شرایط جسمی و روحی دانش‌آموز

  • آشفتگی ذهن، استرس و ...

مبتکران بازدید : 29 سه شنبه 27 آبان 1399 نظرات (0)

معرفی شغل هواشناسی
اگر در ریاضیات و محاسبه خوب بوده و عاشق سیستم های هواشناسی و محیط زیست هستید، شغل هواشناس برای شما مناسب است.
 هواشناسی علم مطالعه و بررسی فعل و انفعالات جوی و پدیده های هواشناسی تعیین کننده وضع هوا و اقلیم می باشد. هواشناسی بر پایه اندازه گیری ها و دیده بانی هایی است که در ایستگاه های هواشناسی انجام می شود. هواشناسی در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی، نظامی، حمل و نقل و ... کاربرد زیادی دارد.

 

در کل دو نوع ایستگاه هواشناسی وجود دارد. ایستگاه های سینوپتیک که عوامل جوی سطح زمین، جهت و سرعت باد، دما، رطوبت و فشار هوا را اندازه گیری می کند. ایستگاه های کلیماتولوژی که در آنها هواشناسی کشاورزی، باران و برف سنجی و اقلیم شناسی انجام می شود. هواشناس درباره جو زمین و شرایط آب و هوایی مطالعه می کند. هواشناس به کمک ابزارها و وسایل مخصوص به اندازه گیری عوامل جوی و جمع آوری و تفسیر داده ها پرداخته و وضعیت آب و هوایی و رویدادهای جوی را پیش بینی می کند.


هواشناس باید دارای ذهنی پوینده و در حل مساله توانمند باشد، همچنین در این کار با داده های زیادی سر و کار دارد که باید بتواند آنها را تحلیل کند. داشتن دقت بالا و توجه به جزئیات نیز در شغل هواشناسی بسیار مهم است.

ساعت کاری هواشناس بسته به نوع کار و پست او متفاوت است. به عنوان مثال دیده بان هواشناسی فردی است که تقریبا تمام وقت حتی در روز های تعطیل نیز باید سر کار باشد. البته در برخی مناطق که تعدادی هواشناس در ایستگاه های  هواشناسی کار می کنند، کارها به صورت شیفتی انجام می شود.  به همین ترتیب محل کار افراد مختلف در حوزه هواشناسی نیز مختلف است از دفاتر کاری گرفته تا ایستگاه های هواشناسی.


در ادامه اطلاعات کاملی در مورد وظایف هواشناس، مهارت و توانمندی های مورد نیاز هواشناسی، تحصیلات لازم برای ورود به شغل هواشناسی و ...  ارائه می شود.

 

مبتکران بازدید : 17 سه شنبه 27 آبان 1399 نظرات (0)

 افزایش کیفیت مطالعه : برای داشتن مطالعه‌ی مفید زمان خواب خود را تنظیم کنید تا هنگام مطالعه دچار خستگی نشوید و راندمان عملکردتان کاهش نیابد. در برنامه‌ی روزانه علاوه بر این‌که درس خواندن اهمیت و برنامه‌ی ویژه‌ای دارد باید برای زمان خواب نیز برنامه‌ی ویژه‌ای تنظیم کنید.

افزایش کیفیت مطالعه

مبتکران بازدید : 96 دوشنبه 26 آبان 1399 نظرات (0)
محمدرضا پوردستمالچی، مشاور تحصیلی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: برنامه‌ریزی در هر مرحله از زندگی نیاز اصلی برای کسب موفقیت است. برنامه‌ریزی در دوره‌هایی که حجم کار بسیار زیاد است اهمیت بیشتری دارد. مرحله تخمین تعداد واحد مطالعاتی روزانه است؛ در اولین قدم به طور تقریبی محاسبه کنید که در هر هفته چند واحد مطالعه حدودا ۷۵ دقیقه‌ای خواهید داشت. برای این کار باید خود را در نظر گرفته که می‌توانید چند واحد مطالعه کنید.
مبتکران بازدید : 103 شنبه 24 آبان 1399 نظرات (0)

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1400

تاثیر معدل یا تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور یکی از اصلی ترین دغدغه های داوطلبان کنکور است. با توجه به مصوبه مجلس، ۸۵ درصد از ظرفیت دانشگاه از طریق سوابق تحصیلی تکمیل می شود بنابراین تاثیر معدل و سوابق تحصیلی برای قبول شدگان دارای معیار صد در صد است. تا زمانی که کنکور سراسری به شکل و استاندارد خود برگزار می شود معدل در آن تاثیر گذار است.

تا این جا متوجه شدیم که نمره سوابق تحصیلی در قبولی کنکور موثر است اما برای بسیاری از داوطلبان سوال اینجاست که سوابق تحصیلی چگونه روی کنکور تاثیر می گذارد؟

سوابق تحصیلی به دو صورت روی معدل تاثیر گذار است.

هر داوطلب دارای دو نمره از جمله سوابق تحصیلی و نمره آزمون کنکور است. اگر نمره سوابق تحصیلی روی نتیجه کنکور تاثیر منفی داشته باشد، این نمره اعمال نمی شود.

در کل تاثیر مثبت سوابق تحصیلی به این معنی است که نمره معدل و سوابق تحصیلی زمانی اعمال می شود که موجب ارتقا نمره کنکور شود و اگر تاثیر منفی داشته باشد، در نظر گرفته نمی شود

مبتکران بازدید : 26 شنبه 24 آبان 1399 نظرات (0)

برای شرکت در کنکورهای سراسری و آزاد سال ۱۳۹۹ می بایست به بهترین منابع دروس عمومی توجه نمایید. ادبیات، عربی، زبان انگلیسی و دین و زندگی را می توان از دروس مهم عمومی عنوان نمود. هر کدام از این دروس از منابع کمک درسی و آموزشی مختلفی برخوردارند. انتشارات گاج و نشر الگو در ارائه کتاب های کمک درسی ادبیات موفق عمل کرده اند که می توان به کتاب هایی همچون کتاب آرایه های ادبی، کتاب دستور زبان فارسی، کتاب قرابت معنایی، کتاب لغت و املا و کتاب آرایه های ادبی میکرو طلایی گاج اشاره نمود. دروس دیگری همچون عربی، دین و زندگی و زبان انگلیسی نیز از کتاب های کمک درسی برخوردارند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

مبتکران بازدید : 194 پنجشنبه 22 آبان 1399 نظرات (0)
  • جهت موفقیت در کنکور ، به دروس عمومی هم به اندازه دروس تخصصی ، اهمیت بدهید. مبادا از آسانی زیاد برایتان دشواری پیش آورد. عمومی ها را خوب بخوانید! بسته به توانایی هایی که دارید روزی 2 الی 3 ساعت ، برای آن ها وقت بگذارید.
  • از برنامه ای که برای مطالعه کنکور در نظر می گیرید اطمینان حاصل کنید. به عبارت دیگر ، اگر پس از مدتی متوجه شدید که به نتیجه دلخواه نرسیده و در حال دور شدن از هدفتان هستید ، باید روش و برنامه خود را اصلاح نمایید.
  • در تمام مدتی که به مطالعه دروس کنکور مشغول هستید از مرور مطالب خوانده شده ، غافل نشوید. به یک یا دو بار خواندن مطالب اکتفا نکنید. یک سال زمان کمی نیست ، به بهترین شکل از آن بهره ببرید. اگر بخواهید تمام مطالب را در روزهای نزدیک به کنکور ، مرور کنید دچار سردرگمی خواهید شد ، پس تا زمان دارید ، نهایت استفاده را داشته باشید.
  • از نقاط ضعف خود واهمه نداشته باشید ، به سمتشان بروید و با آن ها مواجه شوید. با صرف وقت روی نقاط قوت ، خود را فریب ندهید که آماده کنکور هستید. برای آن ها هم وقت بگذارید اما برای نقاط ضعف کمی بیشتر.
  • از کتاب های کمک آموزشی و سایر ابزارها مانند فلش کارت ها یا فیلم های آموزشی استفاده کنید. در آزمون های جامع و شبیه ساز کنکور شرکت کنید و با نحوه تست زنی آشنا شوید.
  • با افراد موفقی که این مرحله را پشت سر گذاشته اند مشورت نموده و از آن ها بخواهید شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

تعداد صفحات : 7

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 62
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 23
  • بازدید امروز : 38
  • باردید دیروز : 43
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 201
  • بازدید ماه : 449
  • بازدید سال : 2,141
  • بازدید کلی : 10,851