loading...
اموزشی
مبتکران بازدید : 159 سه شنبه 20 آبان 1399 نظرات (0)

 

خواندن درس زیست : دارای سه نکته است  مفهومی، ارتباطی و ترکیبی. با این روش می توانید درس زیست را به خوبی مطالعه کنید. باید یک نوع تکنیک را توی درس خواندنتان استفاده کنید تا بتونید هم مفهومی بخونید و هم ارتباطات بین مطالب مختلف را بیابید و بعد با هم ترکیبشون کنید.

باید سعی کنید خط به خط کتاب رو نکته به نکته را  بخوانید. تمامی شکل ها و فعالیت ها و نمودارها رو باید کامل بررسی کنید و یاداشت برداری کنید . برای یادداشت برداری، تمام نکات را در کتاب بنویسد و بعد از اتمام هر فصل حتما تست های آنرا حل کنید و نکات مفیدی را از تست ها یاد بگیرید بعد از تست زدن دوباره فصل را همراه تست ها مرور کنید تا نکته ایی را از قلم نندازید.مرور زیاد باعث میشود نکات ریز را به خوبی به خاطر بسپارید .

بعد از تموم شدن هر فصل و مرور آنها، نوبت خواندن کل کتاب است.  حالا باید تمام فصلهای اون کتاب رو در صورت وجود ارتباطات کوچیک، به هم وصل کنید. سعی کنید ارتباط بین نکات مختلف در هر فصل پیدا کنید و بعد آنها را باهم ترکیب کنید بعد از اتمام هر کتاب و همچنان مرور مکرر شما فاز ارتباطی را نیز به اتمام میرسانید . فاز ترکیبی یعنی  باید هر سه کتاب را  ترکیبی بخوانید. در انتها شما تمام کتاب زیست ۲ , ۳ و پیش را به اتمام رساندید.

تست زدن را هرگز فراموش نکنید تا بدانید که در کنکور از درس زیست چه نوع سوالاتی مطرح میشود.

 

 

مبتکران بازدید : 189 دوشنبه 19 آبان 1399 نظرات (0)

یادگیری حداقل 2 راه برای افزایش زمان مطالعه برای دانش آموزان کنکوری بسیار کاربردی است. زیرا محدودیت زمانی ساعت مطالعه در دانش آموزان کنکوری دغدغه بزرگی است. کیفیت مطالعه بر کمیت آن ارجحیت دارد. به طور مثال اگر 8 ساعت مطالعه با تمرکز بالا داشته باشید، بسیار بهتر از 12 ساعت مطالعه بدون تمرکز است.

اگر تمرکز ندارید نگران نباشید! باید بدانید که بیشتر افراد از همان ابتدا و ذاتی دارای تمرکز نبوده اند و تمرکز یک چیز اکتسابی است. پس دانش آموزانی که در ابتدای راه هستند، باید تداوم خود را در درس خواندن حفظ کنند و نا امید نشوند. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید مقاله راه های یادگیری بهتر را بخوانید.

چگونه ساعت مطالعاتی خود را افزایش دهیم؟

یک دانش آموز کنکوری و پایه باید به طور متوسط 5 تا 7 ساعت درس بخواند. نکته دیگری که باید در نظر بگیرید این است که هر فرد توانایی های متفاوتی دارد، بنابراین تنها با خود باید رقابت کنید. حال ببینیم این 2 راه برای افزایش زمان مطالعه چگونه هستند؟

1.ابتدا بررسی کنید در چه زمان هایی بیشترین بازدهی برای مطالعه را دارید؟

– دانش آموری که فقط از صبح تا ظهر درس می خواند باید شب را هم به ساعات مطالعاتی خود اضافه کند. هفته اول 1 ساعت به ساعات مطالعاتی خود اضافه کند و هفته دوم 2 ساعت و به همین ترتیب به جلو می رویم.
– اگر دانش اموزی صبح تا شب برای مطالعه خود وقت صرف می کند و به نتیجه دلخواه نمی رسد، به این دلیل است که وقت تلف شده زیاد دارد. برای حل این مشکل باید بازه های زمانی برای استراحت خود تعیین کنند.
نکته: در همه موارد و موقعیت ها ما باید سعی کنیم تا ساعات افت خود را کاهش دهیم. حتی اگر تغییرات کوچکی داشتید نگران نباشید و به طور پیوسته به مطالعه خود ادامه دهید.

2.یک دفترچه یادداشت برای  برنامه ریزی خود در نظر بگیرید.

دومین روش برای افزایش ساعات مطالعاتی، یادداشت ساعت مطالعه در دفتر است. این کار به شما کمک می کند که در پایان روز یک جمع بندی از ساعات مطالعاتی خود داشته باشید. جمع بندی به شما کمک میکند که خود را ارزیابی کنید و برای بهتر شدن خود برنامه ریزی کنید.
مثلا برای بهتر شدن، فردا 15 ذقیقه یا حتی 55دقیقه بیشتر مطالعه می کنم. همین برنامه ریزی و گام های کوچک شما را به موفقیت نزدیک تر می کند.

2 راه برای افزایش زمان مطالعه

در پایان بخش 2 راه برای افزایش زمان مطالعه

شاید خیلی از دانش اموزان بپرسند چرا ساعات مطالعاتی ما باید بیشتر شود؟ اهمیت زمان در سال تحصیلی به خصوصص برای افراد کنکوری بسیار مهم است. اگر بتوانید با تمرین و روش های بالا 3 تا 4 ساعت از ساعات مطالعاتی خود را افزایش دهید گام بلندی به سمت موفقیت برداشته اید. حتی اگر کیفیت درسی بالایی هم دارید باید ساعات مطالعاتی خود را با همان کیفیت افزایش دهید

مبتکران بازدید : 21 یکشنبه 18 آبان 1399 نظرات (0)

نکاتی در باب تغذیه داوطلبان کنکور

 دکتر سیدضیاءالدین مظهری متخصص تغذیه نیز در گفت‌وگو با ایسنا،‌ با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان قبل از کنکور توصیه‌های تغذیه‌ای را جدی بگیرند، اظهار کرد: اولین توصیه این است که افراد شب قبل از کنکور شام سبک، متناسب و متنوع بخورند یعنی از مصرف غذاهایی که با روغن طبخ شده، همچنین فست‌فودها و غذاهای پرحجمی که هضم آن نیاز به فعالیت بیشتر روده و معده دارد، پرهیز کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: دانش‌آموزان باید شام شب قبل از کنکور را سه ساعت قبل از خواب مصرف کنند. همچنین مصرف یک لیوان شیر کم چرب، مخلوطی از آب سیب یا آب کاهو که موجب آرامش زیاد و خواب کافی می‌شود برای دانش آموزان کنکوری ضروری است.

این متخصص تغذیه به نقش موثر مصرف صبحانه در روز کنکور برای افزایش تمرکز دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: دانش‌آموزانی کنکوری وعده صبحانه را متنوع همراه با منابع غذایی حاوی قندهای مرکب و پروتئین‌ها نظیر کتلت یا کوکوسیب‌زمینی مصرف کنند. همچنینتوصیه می‌شود این دانش‌آموزان در کنار وعده صبحانه از خوردن میوه‌های خشک، شیر مخلوط شده از هفت غلات، فرنی، شیربرنج همراه با خلال بادام غفلت نکنند. همچنین مصرف آب میوه و میوه فصل در وعده صبحانه نیز توصیه می‌شود.

نایب رئیس انجمن چاقی ایران گفت: مصرف درست صبحانه در دانش‌آموزان کنکوری موجب ذخیره انرژی در آنها خواهد شد و به دانش‌آموزان توصیه می‌شود علاوه بر خوردن کامل صبحانه، همراه خود از منابع غذایی نظیر نخودچی کشمش، انواع مغزها، میوه‌های قابل حمل و همچنین بطری آب معدنی مخلوط شده با آب لیمو و پرتقال بر سر جلسه امتحان ببرند.

مبتکران بازدید : 196 یکشنبه 18 آبان 1399 نظرات (0)
وقتی به ۲۴ ساعت آخر مانده به کنکور می‌رسیم بسیاری دچار استرس می‌شوند. این استرس اکثرا با ترس از کنکور و رتبه آن همراه است. اما موضوع مهم این است که باید احساس منفی از اطراف فرد کنکوری دور شود. 
مهمترین موضوع برای موفقیت در کنکور حفظ خونسردی است.
 
 باید بدانید که با غصه خوردن چیزی درست نمی‌شود. هیچ وقت به این فکر نکید نتیجه کار چه می‌شود یا زحمات خانواده ام از بین می‌رود. به هیچ وجه این افکار را دور خود جمع نکنید. به این فکر کنید که هرچه را آموخته اید فردا به بهترین شکل در کنکور بکار میگیرید و پیروز ماراتن کنکور شما هستید. 
 
موضوعی که باید در روز آخر بازهم به آن توجه کنید رژیم غذایی است. شب قبل از کنکور به هیچ وجه قهوه، چای، نسکافه و نوشابه نخورید. به جای آن غذاهای دارای امگا ۳ مانند ماهی را در رژیم غذایی شب کنکور قرار دهید. سعی کنید پس از غذا و قبل خواب موز و سیب بخورید که در کاهش افسردگی تاثیر گذار است. شام باید دو ساعت قبل از خواب میل شود و به هیچ وجه نباید کنسرو یا فست فود باشد. 
 
مبتکران بازدید : 90 پنجشنبه 15 آبان 1399 نظرات (0)
رعايت 10 توصيه زير مي تواند شما را به گرفتن نمره ي بالا در امتحانات نزديک تر کند...

 

1) حق تقدم را رعايت کنيد

دانش آموزان موفق زمان مطالعه شان را تکه تکه نمي کنند، يعني اگر مي خواهند درس بخوانند کامپيوتر را خاموش مي کنند، تلفن جواب نمي دهند، به برنامه هاي تلويزيون سرک نمي کشند، خوردني را فراموش مي کنند و خلاصه تمام حواس شان به درسي است که مي خوانند. آنها اين جمله را در ذهن سپرده اند که دانش آموزان موفق اين اصل را رعايت مي کنند: مطالعه کار است و کار به سرگرمي ارجحيت دارد.

2) دريچه مطالعه را پيدا کنيد

کلود الني، پرفسور دانشگاه آريزونا به يکي از دانشجويان مردود شده کالج درس مي داد که شغل دوره گردي هم داشت. الني او را تشويق مي کرد تا از زمان هايي در طي کار براي به خاطر سپردن مفاهيم زيست شناسي استفاده کند. به يکي ديگر از آنها ليستي از کلمات را داده بود تا در وقتي که دارد مسواک مي زند آنها را دوره کند و هر دو آنها ترم بهتري با نمره هاي بهتري گذراندند، در حالي که تغيير زيادي در ساعت مطالعه شان نداده بودند. در ميان دانش آموزان زيادي که الني درباره آنها تحقيق کرد، ديد ساعت و زمان مطالعه يک امر کاملا شخصي است. بعضي ها آخرهاي شب وقتي خانه ساکت و آرام است و بعضي ها صبح زود بهتر مي توانند درس بخوانند. بعضي وقتي از مدرسه مي آيند آن قدر سرحال هستند که مي توانند کارهاي مدرسه را همان موقع انجام بدهند و بعضي ها به استراحت نياز دارند و اين تعريفي است که خود ما بايد به آن دست پيدا کنيم و نمي توان براي همه يک نسخه پيچيد.

اما يک جمله از يک دانشجوي موفقمي گويد: در حال انجام هر کاري که هستم دريچه اي باريک پيدا مي کنم براي مطالعه!

3) سازماندهي داشته باشيد

مک کري که در دوره دبيرستان دانش آموز ممتازي بود مي گفت: آن زمان من در مسابقات دو و ميداني شرکت مي کردم، فوتبال بازي مي کردم و در گروه ارکستر هم بودم. خيلي سرم شلوغ بود. همين شلوغي باعث مي شد وقت نداشته باشم دنبال يک خودکار يا کاغذ بگردم، بنابراين مجبور بودم مرتب باشم و هرچيزي را دقيقا سر جاي خودش بگذارم. پاول ملندر يکي ديگر از شاگردهاي ممتاز است که مي گويد: دو پوشه داشتم. يکي مخصوص تکاليف روزانه و يکي ديگر مخصوص برگه هاي امتحاني که هميشه مروري بر پيشرفت تکاليف و مقايسه آنها با نمره هايم داشتم. يکي ديگر از دانش آموزان ممتاز هم از برگه هاي حاوي نکات مهم درسي مي گويد که در آرشيو نگهداري مي کند و شب امتحان آنها را دوره مي کند. دسترسي آسان به نکته هاي مهم درسي، دنبال جزوه و کتاب در شب امتحان نگشتن و گم نکردن آنها از نکته هاي مهمي است که دانش آموزان ممتاز رعايت مي کنند.

4) روش درست درس خواندن را ياد بگيريد

 فايول يکي ديگر از دانش آموزان فارغ التحصيل ممتاز است. او مي گويد: اين کلاس تنها به او ياد نداد که مي تواند در ظرف زمان کمتر، کلمات بيشتري بخواند بلکه به او ياد داد به کتاب درس نگاه کند و وقتي شروع مي کند به خواندن با تمام حواس به کتاب نگاه کند، به عکس ها، نمودارها و جزييات بيشتري را به خاطر بسپارد. به اين شيوه مطالعه، مطالعه فعال مي گويند که با پرسش هايي از درس تکميل و باعث مي شود نکته مبهمي در ذهن فرد نماند. اين نکات مبهم مي تواند تبديل به سوال هاي بي جواب در جلسه امتحان شود.

5) جدول زمان بندي داشته باشيد

وقتي که معلم يک برگه امتحاني طولاني يا تکليف درسي که بايد انجام شود در اختيار دانش آموزان مي گذارد، دومينکا رومان، دانش آموز موفق کلاس يک جدول زماني طراحي مي کند. سوال ها را تقسيم مي کند به قسمت هاي کوچک و متفاوت. براي مثال:

▪ گروه اول: سوال هاي سخت و وقت گير

▪ گروه دوم: سوال هاي نه سخت و نه راحت

▪ گروه سوم: سوال هاي راحت

رومان از سوال هاي گروه سخت ـ اول ـ شروع مي کند و در آخر وقت امتحان به سوال هاي راحتي که زمان و انرژي کمتري براي جواب دادن لازم دارد، مي رسد. در مورد کارهايي که بايد در زمان طولاني تر هم انجام بگيرند و از يک هفته تا يک ماه فرصت براي انجام آنها وجود دارد بايد کار را تقسيم بندي کرد، بنابراين زمان کافي براي پرداختن به اصل کار و همچنين دوره اي کوتاه بر پروژه يا درس براي آنها وجود دارد. يکي ديگر از دانش آموزان نمونه درباره اهميت در نظر داشتن زمان مي گويد: صبر کنيد! اگر مي خواهيد جزو دانش آموزان ممتاز کلاس باشيد حتما بايد براي انجام کار، خود ضرب الاجلي در نظر بگيريد و به خودتان اخطار بدهيد که تا فرا رسيدن اين زمان حتما به کارهايتان رسيدگي کنيد.

6) خوب نکته برداري کنيد

خواندن متن کتاب مهم است اما مهم تر از آن يادداشت برداري از نکاتي است که معلم روي آنها تاکيد دارد. به غير از اين نکته ها، دانش آموزان موفق خودشان هم سعي مي کنند طي درس خواندن نکته هاي مهم و اصلي را پيدا کنند و از روي آنها يادداشت بردارند. اما يک روش ديگر شاگرد زرنگ ها؛ آنها برخلاف ديگران که به محض خوردن زنگ وسايل شان را جمع و شروع مي کنند به سر و صدا و حرف زدن با همديگر، چند دقيقه صبر مي کنند و حداقل يک تا سه نکته مهم از نکته هاي درسي را قبل از شروع زنگ بعدي يادداشت مي کنند.

7) کار را تميز تحويل بدهيد

برگه هاي مرتب و تميز شانس بيشتري از برگه هاي کثيف و نامرتب براي گرفتن نمره بالا دارند. پرفسور الني در اين باره مي گويد: گرفتن نمره 20 بي شباهت به آماده کردن يک غذا نيست. مهم نيست که چه اندازه آن غذا خوش مزه است بلکه مهم تر آن است که با چه سر و وضعي به شما ارايه شود!

 

مبتکران بازدید : 20 پنجشنبه 15 آبان 1399 نظرات (0)

معمولا سوالات آزمون ها به دو صورت پاسخ باز و بسته تنظیم می شود. منظور از سوالات پاسخ باز همان سوالات انشایی هستند که در این نوع سوالات، پاسخ دهندگان هر طور که تمایل دارند می توانند به سوالات طراحی شده جواب بدهند، اما سوالات پاسخ بسته یا همان تست ها به سوالاتی گفته می شود که پاسخ های آن قبلاً توسط معلم تهیه شده ودانش آموز فقط باید پاسخ های مورد نظر خود را انتخاب کند.

مبتکران بازدید : 67 چهارشنبه 14 آبان 1399 نظرات (0)

روش های مطالعه موثر را اگر بلد باشیم مسلماً میزان مطالعه در کشورمان به شدت بالاتر خواهد رفت. الآن در بهترین حالت، کمتر از چند دقیقه در روز سر و کارمان به مطالعه می‌خورد. اما خیلی نمی‌خواهم به خودمان خرده بگیرم. چون فرهنگ غالب کشور ما، آموزش های غیر اصولی مدارس و دانشگاه ها و ذهنیت منفی که از کتاب در ذهن ما باقی مانده، از مطالعه ناامیدمان کرده است. وقتی زندگی بسیاری از افراد موفق را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که آنها بیشتر از بقیه اهل کتاب و مطالعه بودند و شاید یکی از دلایل برتریشان نسبت به بقیه همین بوده باشد. یک چیزی را شک نکنید که اگر اهل مطالعه نباشید و روش های مطالعه موثر را بلد نباشید، یا به موفقیت نخواهید رسید و یا سرعت رشد شما به طور وحشتناک پایین خواهد آمد که این حالت دوم هم بعد از مدتی ناامیدی و بعد هم شکست شما را به دنبال خواهد آورد…

مبتکران بازدید : 113 دوشنبه 12 آبان 1399 نظرات (0)

بانک کتاب امین

بانک کتاب امین، فروشگاه اینترنتی کتاب، توسط تیم مجرب با 17 سال سابقه فروش کتاب درسی، کتاب کمک درسی، کتاب کنکور، کتاب تیزهوشان، کتاب المپیاد، کتابهای آموزش زبان انگلیسی، در خدمت شما عزیزان است. در این مدت با دانش آموزان موفق، معلم های با سواد و موفق نویسندگان کتابهای معروف و پرفروش، مدرسین المپیاد و ناشران معتبر در تماس بوده ایم، تجربه و دانش موثری برای راهنمایی، مشاوره و تامین کتابهای دانش آموزان و مشتریان عزیز بدست آمده. دوستان ما در زمینه فروش آنلاین، تلفنی و ارسال به تهران و سراسر کشور درسریعترین زمان ممکن فعال هستیم.


 
مبتکران بازدید : 89 یکشنبه 11 آبان 1399 نظرات (0)

کارنامه سبز  کنکور  کارنامه ای است با جزئیات بیشتر که معمولا اوایل مهرماه مدتی بعد از اعلام نتایج کنکور منتشر می شود.

کارنامه سبز کنکور بیشتر مناسب عده ای است که در اعلام نتایج کنکور سراسری قبول شده اند اما از رشته محل قبولی خود ناراضی هستند.

کارنامه سبز کنکور همچنین برای افرادی که در یک رشته محل کنکور سراسری روزانه قبول شده اند اما مایل به ثبت نام و ادامه تحصیل در آن رشته نیستند و نیز می خواهند مانع از محرومیت کنکور سراسری سال بعد شوند، نیز بسیار مفید و کارگشا می باشد.


مبتکران بازدید : 90 شنبه 10 آبان 1399 نظرات (0)

 

نحوه مطالعه زبان انگلیسی برای کنکور

تو ورزش کشتی یه اصطلاحی وجود داره که میگن: حریف، کشتی گیر چغر و بد بدنی هست. حکایت زبان هم همیشه برای عزیزان کنکوری دقیقا به همین شکل بوده. کنکور 88 و 89 بود که استارت این ریدینگ های غول پیکر در کنکور سراسری زده شد و از اون سال به بعد بود که کنکوری ها علاوه بر دست و پنجه نرم کردن با قرابت و عربی و زیست و مابقی دوستان، باید خودشون رو برای پذیرایی سنگین از زبان هم آماده میکردن و طبیعتا این موضوع تا به الان به مزاق خیلی از شما خوش نیومده و نخواهد آمد.

این وسط یه سری از کنکوری ها به واسطه آینده بینی خوبی که از سوی والدینشون انجام شده در سال های قبل با شرکت در کلاس های آموزشگاه های خصوصی به سطح قابل توجهی در این درس رسیدن و الان فقط به درصد 100 این درس فکر میکنن. اما نکته ای که وجود داره این هست که اکثر داوطلب ها میل به داشتن رابطه دوستانه با زبان ندارن و مطئنن اگر یک گلوله در هفت تیرشون داشتن، اون گلوله رو حروم این درس میکردن. در این مقاله سعی ما بر این هست که راه کار های به درد بخوری به شما عزیزان ارائه بدیم تا بتونیم شاهد کسب بالاترین درصدها توسط شما باشیم. برای خلق چنین لحظه ای ما که خیلی مشتاق هستیم اگر تو هم حس ما رو داری حتما ادامه مقاله رو بخون.

 

 

به جرات میتونیم لقب فرار ترین مباحث درسی رو به لغات زبان بدیم. این درس به شدت فرار محسوب میشه به شکلی که حتی دبیر های خوب این درس در سطح کشور هم باید لغات زبان رو در فواصل مشخص مرور کنن تا دستشون تو پوست گردو نمونه و دچار فراموشی نشن.

توصیه من به شما این هست که همین اول کاری برای این موضوع فکری بکنی و طبق برنامه ای که برای خودت تنظیم میکنی سعی کنی که در همون ابتدای کار تمام لغاتی که در کتاب های درسی داری رو مطالعه کنی و بتونی در حافظه بلند مدت خودت ثبتشون کنی.

گرچه لغات زبان بدون تکرار از خاطر شما پاک میشن، اما این کار در به تسلط رسیدن هرچه زودتر شما تاثیر زیادی داره. در کنار مطالعه لغات، باید بتونی لغات رو در جملات انگلیسی هم به خوبی معنی کنی. اینجاست که بلد بودن همگی معانی یک لغت برای ما اهمیت زیادی پیدا میکنه.

بنابراین از یادگیری لغات زبان در جملات نمونه غافل نشید که میتونه تاثیر زیادی داشته باشه. کتاب بی نظیری که در حال حاضر برای یادگیری لغات میتونی ازش استفاده کنی، تیک 8 است. این کتاب رو انتشارات گاج منتشر میکنه. فرمولی که این کتاب برای یادگیری لغات زبان استفاد کرده، واقعا جواب میده و بهت توصیه میکنم ازش استفاده کنی. این کتاب به قدری خوب هست که باعث میشه کم کم زبان از مورد علاقه ترین درس های تو محسوب بشه و برای رسیدن به رشته مورد علاقه ات روش حساب ویژه ای باز کنی.

 

تعداد صفحات : 7

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 62
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 15
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 40
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 204
  • بازدید ماه : 452
  • بازدید سال : 2,144
  • بازدید کلی : 10,854